2012. január 21., szombat

A Heineken reklám és ami mögötte van

Egyszer volt, holt nem volt, volt egyszer egy 2012-es "új" Heineken reklám. Gondolom mindenki tudja melyikről beszélek, ha nem hát itt megnézheti. A márka már egyszer bizonyított az előző Asteroid Galaxy Tour- Golden Age-es reklámjával amit szerintem 10 emberből 8 imádott nézni. Először is le kell, hogy szögezzem az "új" Heineken reklám nem is annyira új mint ahogy azt mi gondoljuk. "Kutatómunkám" során még 2011 májusi feltöltéseket is találtam a YouTube-on, de hát olyankor nálunk még nagyban tombolt a Golden Age-es verzió. Azért ez picit furi... :S Hmmm. Na mindegy.... és akkor most térjünk a lényegre. Amikor először láttam a reklámot igazából nem is láttam, hanem hallottam míg éppen tevékenykedtem a szobában. Amire figyelmes lettem azaz énekes hangja a reklám végén. NAGYON ismerős volt! Később már tudatosan figyeltem és nyugtáztam, hogy nagyon ötletes kis filmecske továbbá azt is, hogy a szereplők japánok(?) vagy kínaiak(?), ehhez sosem értettem. (Szerintem egyébként japánok.) Ez azt eredményezte, hogy az énekes hangja miatt ébredt gyanakvásomat elássam a mélységbe. Pedig az uncsihúgom többször is jelezte felém, hogy neki is nagyon ismerős de felvilágosítottam, hogy nem az amire gondol. Hogy mi volt a gyanúnk?...Máris kiderül!

Este a televíziót kapcsolgatva ismételten elém került a reklám és hát mint mindig végig kellett néznem, mert "odaragaszt". :D Amikor vége lett elhatároztam, hogy végére járok a dolgoknak és megkeresem a reklámban szereplő dalt, ha a gyanúm nem is igazolódik be, legalább lesz egy jó kis csengőhangom.
Amikor viszont rátaláltam a pontos címre és előadóra, megfagyott bennem a vér.

...és akkor jöjjön az igazság!

Az előadó Mohammed Rafi, és a dal címe Jaan Pehechaan Ho! TUDTAM! TUDTAM! TUDTAM!
A szaglásom sosem csal ha Bollywoodról van szó! Igen kedveskéim, ez egy ősrégi klasszikus bollywoodi film egyik betétdala.

Ilyenkor örülök, hogy nem volt hiába az elmúlt 1év minden percében Bwood-ot hallgatni és nézni! :)
Mert ha nem gyanakszom, akkor ezt a picike kis kulisszatitkot Ti sem tudtátok volna meg! :D

A film egyébként egy 1965-ös többszörösen Filmfare nyertes thriller mely a Gumnaam címre hallgat.
Minden jóban van valami rossz... és bár végtelenül örülök Bollywood bármiféle megnyilvánulásának kishazánkban picit zavar, hogy senkinek sem fog Bwood az eszébe jutni a reklám vagy dal hallatán, hanem a szereplő arcokból leszűrve a távol-keletnek fogják tulajdonítani a dalt. Mint ahogy én is azt hittem, hogy ez biztosan japán song.

A reklámban szereplő "énekes" természetesen nem az igazi.
Az eredeti, azaz Mohammed Rafi 1980-ban hunyt el.

Lehet, hogy nektek ez mit sem jelent, de számomra ez nagy misztikum volt és egyben hatalmas felfedezés!
Hát akkor fogyasszátok egészséggel, és ÉLJEN BOLLYWOOD! :)

4 megjegyzés:

  1. hát ez nagyon kúúl! :D
    nem nem. nem mindenkinek az jut eszébe. Komolyan én is képzavarban voltam egy pöppenetig mikor meghallottam a végén az éneklős részt. Tessék büszkének lenni magácskára, mert igenis ragasztod rám a bollywood micsut ;D olyan fura hangzása volt. Aztán igen én is megláttam a japánkín látványvilágot és mondom akkor jól van. ők tudják.. hát ők sem :D de te igen ;D

    VálaszTörlés
  2. Mami annyira büszke vagyok rád... "Komolyan én is képzavarban voltam egy pöppenetig mikor meghallottam a végén az éneklős részt. Tessék büszkének lenni magácskára, mert igenis ragasztod rám a bollywood micsut"
    Ez hatalmas siker! Ennek örömére küldök is neked már tényleg valami jó kis múvit! :D Chak De! Bollywood! :D

    VálaszTörlés
  3. Picit azért az zavaró szerintem (is), hogy a reklámot végigkíséri ez a zene, miközbe meg japók satöbbi szerepelnek benne össze-vissza. Így aztán, aki nem ismeri a bw hangzásvilágot annak nem eshet le a tantusz, hogy mit is fülel éppen indokolatlanul. Én nem ismertem az eredetit (legalább most már igen), de megannyi bw zene hallgatás után egyből lejött, hogy erről van szó, de én lenni másik véglet, az érem másik oldala, oké. Ettől eltekintve tényleg jó látni bw megnyilvánulását, a jelenlétét (open your world) ilyen formában, keretek között. Még több ilyet, ha lehet, remélem sokan követik a heinekent, meg is szomjaztam rá :)
    (u.i.: boaz aka inmfc)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Boaz! :)
    Tökéletesen egyetértek! ...ja és ez mindenképpen különleges élmény a számomra, hogy még Neked is tudok újat mutatni. Neked, Magyarország legprofibb Bwood szakértőjének! :) Visszatérve a témához összességében megegyezhetünk abban, hogy a reklám eme akciója, hogy japánokat használnak a történet elmeséléséhez, igencsak sunyi és alattomos húzás.

    ...viszont akkor legyünk hűek Bwood tanításaihoz és ne szidjuk őket, inkább örüljünk, hogy ilyen formában is megjelent Bwood. Ha másoknak nem is, de legalább nekünk óriási örömöt okozva ezzel! ;)és ez épp elég

    VálaszTörlés