2012. október 19., péntek

Jab Tak Hai Jaan -Teszt?

Folytatódik a Jab Tak Hai Jaan őrület. Ugyebár itt van ez a filmzene A.R.Rahman módra ami már (hűűű nem tudom pontosan de valamikor) nem régen jött ki. Akarom mondani szökött ki az alkotók kezei közül. Mert rohant...szivárgott. Szhüüücs. Igaz, valószínűleg az elsők között voltam akik letöltötték, mégsem mertem rögtön posztot írni róla. Féltem, hogy csúnya néni módjára majd jól kiosztom Rahmant, mert igen az első hallásra nagyon nagy csalódás volt. 1-2 dal volt csak amire azt mondtam, hogy na ezt érdemes többször is megvizsgálni. A többi egyszerűen gyenge és jellegtelen. Azóta persze próbáltam barátkozni vele és hallgattam így meg úgy, hátha jobb lesz. Nos nézzük mire jutottam...

1. Challa - Nos a dal mérhetetlen szürkesége még a főszereplő gitáros úrfi laza de fangörlöknek akkor is ámulatba ejtően szexi játékát is elnyomta. Nem tudtam, hogy mi van? Próbáltam felfogni, hogy bár amit látok az oké, de amit hallok az meg mi? Persze ahogy az lenni szokott idővel már eléggé megbarátkoztam vele de nem kap a drága 3 csillagnál többet. A három csillag pedig annyit jelent, hogy azért annyira nem rossz, de elájulni sem kell tőle, sőt. Teljesen semleges és felejthető. Igazi filmkezdő dal. Na jó 4/5 mert már egészen megkedveltem.

2. Saans - Na itt már kezdett mozgolódni valami. Azért már lehet érezni a Yashji románc hangulatot és végre már van valami jellege is. A hab a tortán, hogy Shreya és Mohit énekli... a nagy kedvencek. Minél többet hallgatja az ember, egyre jobban belefeledkezik. Biztos vagyok benne, hogy a filmben már megalapozott történetet/hangulatot jól ki fogja kerekíteni. Szép, szép, szépecske... 4 pontot kap az 5-ből, mert szerelmes azért nem lettem belé. Bár gyakorta ébredek rá, hogy ezt dúdolgatom. Hozzáteszem, a hozzá készült videjó is elégé well dán! 4/5

3. Ishq Shava - Tökre bizsergető zene. Az ember kezdi rá indítani a denszt, és mielőtt megemelnéd a székről a farodat, fogja magát és belangyít a muzsika. Aztán megint pörgés és aztán újra valami. Nemtudom ... Nem tudom mit mondjak. Hiányzik még valami. Van egy kis katarzis, de nincs robbanás. Megint csak a filmre lesz hozzá szükség, hogy kerek egész legyen... talán. Olyan laposka, pedig mérget mernék rá venni, hogy ez lesz az amikor Kat és Shah izzadásig ropják a diszkóban. Azért kap 3 pontot és nem négyet mert csak mert büntiből. Mert nem szimplán rossz lett, hanem voltak olyan ügyesek és egy jónak induló dalt képesek voltak összecsinálni úgy, hogy végére nem marad belőle semmi a légtérben. 3/5

4. Heer - Hangulat dal. Alakul, alakulgat. Nem a legnagyobb szerelmes dal amit valaha hallottam, de kétségtelenül az elsők között van az albumról, ami még viheti valamire és legalább nem a jellegtelen üresség jellemzi. Nagyon chill. ...és az már jó jel, hogy nagyon rosszat nem is tudok róla mondani. 3/5

5. Jiya Re - Az első dal aminél már első hallásra megállapítottam, hogy ez ott lesz. És ott lett. :D Mind képben, mind hangban. Rögtön tudtam, hogy ez bizony Anushka száma lesz és vagánykodni fog benne erősen. Úgy is lett, majd lejjebb láthatjátok. Nem tudom, hogy egészen ezen muzsikáig Rahman hová tette a tüzet a többi dalból. Ez eddig a legjobb videó és dal, aminek imádatához persze hozzájárul már a nem igen enyhe Taani&Suri féle jodi hiányom. Egyszerűen nagyszerű. Hai! 5/5*


6. Jab Tak Hai Jaan - Erről ne is beszéljünk. Tényleg. Szóra sem érdemes. - Először ezt mondtam, aztán kezdtem ráérezni. Ez amolyan egymásra találós, imádni fogjuk egymást amíg csak élünk féle melodi. Egészen fülbarát, de megint ... hiányzik egy fűszer. Vagy kettő.  3...és még egy hangyalábnyi /5

7. Saans (reprise) - Tényleg most jut eszembe, hogy még nem volt dráma. Mert ebben van. De hol a többi? Tetszik ez a verzió. Jobban mint a sima. ..és na... bevallom nekem Paro jelent meg a lelki szemeim előtt, amint a kis lámpását -vagy mit- tartva a kezében énekli ezt. Hát de nem? :) 4/5



8. Ishq Dance - Be kell vallanom valamit. Van egy gyógyíthatatlan függőségem, és azt még pedig úgy hívják, hogy dob fetisizmus. Eleve imádom amikor egy dalban igazi dobok szólalnak meg, de ha még ráadásul azok viszik a prímet és ők lesznek a főszereplők, na az maga a dobgazmus számomra. Imádom, nem tehetek róla ... és nem is akarok. El nem tudom mondani, hogy mi játszódik le bennem az ilyen ritmusok hallatán. Nem kizárt, hogy előző életemben valami afrikai törzs dobsámánasszonya voltam. :D Lehet. Lehetetlen? Akárhogy is már alig várom, hogy táncolni lássam rá .... akárkit is... mindegy. Mondjuk téged ott, aki most olvasod a hablatyolásom. Jössz egy táncra? 10000000/5


9. Jab Tak Hai Jaan - The Poem - Na és itt következett az amire nagyon nem számítottam/tunk. Nem volt elég, hogy úgy kellett magunba gyömöszkölni a dalokat és bár 1-2 azért felpezsdítette a hangulatot, mégis jött egy tőrszúrás mindannyiunk szívébe. A dal amit mindenki úgy várt és látatlanba is szeretett.... a dal ami a tréler alatt szólt. Vártuk, hogy majd a lemezen teljes szám lesz belőle, erre poemként felkerült ugyanúgy a korongra. Értem én, hogy szép szöveget írt a Gulzar, de most komolyan az a dal durván jó lett volna. Elkúrták. Nem kicsit.....! Az ember maradék reménye is elveszik ezzel. Így büntiből megkap egy jó nagy büdös 1 pontot az 5-ből. Zárójelbe meg csillagos ötöst a kiváló instrumentalért!

Összesítve végül is csak arra tudok gondolni, hogy Rahman miféle lelkiállapotban tölthette az írás alatti időszakot. Valami furába, mert ez nem jött most össze neki. Az egy dolog, hogy kevergődzünk a stílusok között de azért még is csak utolsó Yash C. film, mégis csak prémium színészek és csapat a háttérben. Néha a múzsa is elmehet szabadságra, csak pont most ne tette volna. Ez van. Ez most ilyen lett.

Ez meg ilyen. A kedvenc. Végül is azért nem dolgoztak potyára... ha csak ezért is, már megérte.


BÁR MÉG MINDIG ÚGY GONDOLOM, HOGY RAHMANHOZ MÉRTEN ELÉG GYENGE SZERZEMÉNYEK, DE BE KELL ISMERJEM MÁRA MÁR

TELJESEN FÜLIG BELEZÚGTAM A DALOKBA!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése