2011. december 10., szombat

Kedvenc Karácsonyi Dalaim I. - Holly Jolly Christmas

Rendelkezem egy olyan Isten adta tehetséggel, hogy láthatok én bármennyi télapós díszt, égősort és angyalkát, addig amíg fel nem csendül egy karácsonyi dallam, addig ezen tárgyak szikrázásának hatására egyszerűen immunis vagyok. Volt, hogy november közepén végig sétáltam egy túldíszített plázán, és bár úgy éltem meg mintha "megvizuálerőszakoltak" volna, mégsem vettem át az ünnep rezgéseit. Egyenlőre. Aztán a reklámokban felcsendülő száncsengő hallatára mintha benyomták volna rajtam a "Karácsonyi kicsu-micsu" gombot és onnantól kezdve én is pirospozsgás arccal, vidáman énekelgetve fahéjas kakaót fogyasztva ugrándoztam a kedvenc ünnepi dalaimra, amelyek hatására még a hangszóróból is csillámpor és sült alma illata terjeng. Ám amennyire kedvesek ezek a dalok és szinte biztosra mehetünk, hogy meghallgatásuk után könnyedén ünnepi hangulatba kerülünk, elképesztően veszélyesek is tudnak lenni. Ezt a jelenséget nemes egyszerűséggel úgy nevezem, hogy "Karácsonyi kicsu-micsu fóbia". Félelem attól, hogy idő előtt a fülembe jut egy-egy ilyen dallam melynek következményeire gondolni sem merek. Valójában ilyenkor attól fél az ember, hogy mire igazán a karácsonyi készülődésre kerül a sor, addigra megunja vagy akár herótja lesz a csengőszótól. (megtörtént eset alapján!)  A legnagyobb rémálmom tehát (az ablakomon benéző T-rex után), hogy egy fülledt nyári napon meghallom mondjuk az All I Want For Christmas-t, vagy a Wham Last Christmas-jét. Borzalmas lenne, ugye? Áhhh, még a hideg is kirázott. Ám most térjünk vissza a nyárból a jelenbe ahol legálisan hallgathatjuk eme csodás dalokat.
Tartozom egy vallomással. Minden zenei stílussal jó barátságban élek, még a death metal is olykor-olykor elkél, de a country az amitől sajnálom de a falra mászok. Már pedig a karácsonyi dalok szívesen íródnak country műfajban. Szerencsére bizonyára rám gondoltak :) azzal, hogy még ezernyi dalt írtak/írnak és adtak/adnak elő pop, jazz, blues vagy a klasszikus egyházi stílusban. Mivel nyakunkon a karácsony úgy gondoltam, hogy megosztom veletek azon karácsonyi dalokat amelyeket a kedvenceimnek mondhatok. Némelyik nagyon kézenfekvő lesz, némelyiket pedig nagyon nagy keresőmunka előzött meg. Így aztán remélem épp nálam fogjátok megtalálni azt a dalt amit már ti is régóta kerestek. Na meg abban is reménykedem, hogy szentestére vagy még előbb a sütögetéshez és fa díszítéshez össze is áll egy kis repertoár. Az első dal amit elhoztam az a Holly Jolly Christmas című dal aminek -úgy mint sok más klasszikus karácsonyi dalnak is- rengeteg feldolgozása létezik, még is ez az a verzió ami a számomra legkedvesebb és legklasszikusabb, és amelynek előadója Burl Ives maga is úgy néz ki mint a Télapó! :) Ez a dal nem hiányozhat a listáról!


 Burl Ives - Holly Jolly Christmas .mp3
Found at bee mp3 search engine

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése