2011. december 27., kedd

Filmajánló Bollywoodból - Band Baaja Baaraat

Sajnos mostanság elég ritkán jut időm Bollywood filmeket nézni és ennek az az eredménye, hogy egyre több sorakozik fel a gépemen várva, hogy egyszer eljutok hozzájuk is. Az ünnepeknek köszönhetően azonban tegnap este volt annyi energiám és türelmem, hogy ismételten nekilássak egy közel 3 órás, 2010-ben megjelent nagyra értékelt desi filmnek. Bevallom a legnagyobb húzóerőt Anushka Sharma jelentette, hiszen a 2008-as epikus "Rab Ne Bana Di Jodi"-ban nyújtott debütálása után nem igen láttam tőle több filmet. Kíváncsi voltam, hogy hogyan boldogul ha nem a "King Of Romance" oldalán kell teljesítenie. Az erre legmegfelelőbb filmnek a "Band Baajaa Baaraat"-ot találtam. Maneesh Sharma rendezőúr nem volt rest és az amúgy is még szárnyát bontogató Anushka mellé berendelte India legújabb szívtipróját Ranveer Singh-et. Na ebből mi sül ki? A film első negyede nekem picit vontatott volt és bár szükséges dolgokat mutat be már vártam, hogy végre történjen valami. A második negyedben végre elindult a történet. Pici izgalommal és megannyi látvánnyal. ...és innentől következett be az amire nem számítottam. A film nem kezdett újra vontatottá váltni. Többnyire az Intermission után szoktam felfedezni ezt a jelenséget, sőt kezdett egyre érdekesebb lenni. Bár a főbb események egyértelműen kiszámíthatóak voltak, ám ahogy az Bollywoodra jellemző, megérkeztek a csűrések-csavarások. Az utolsó negyed is többnyire érdekes volt, ám a vége számomra túl laposra sikeredett. Sőt, szerintem Shruti Kakkar (Anushka Sharma) szerelmi bánatát sem emelték ki eléggé.
A zene. Nos igen a zene az ami számomra majdhogynem fontosabb mint maga a szereplők és a történet. Mivel a muzsikafelelős a Sailm-Sulaiman páros volt, így nagy baklövésre nem lehetett számtani. Tökéletesen elégedett vagyok a zenei aláfestésekkel és a jellegzetes táncos-éneklős jelenetekkel. Anushka és Ranveer nagyszerű munkát végzett ezen a téren. Ám ismételten rá kellett jönnöm, hogy Anushka szépsége és tánctudása sajnos nem tudja feledtetni a modorosságát. Ranveer játéka pedig egyenesen feledhető és semmi egyedit nem véltem benne felfedezni. (bocsi Ranveer fanok, ez az én meglátásom)
Plusz pont természetesen jár a Shahrukh Khan-os utalásokért továbbá azért, hogy tökéletesen közvetíti a nagy desi lagzik sajátos hangulatát és világát.

Mindent összevetve örülök, hogy megnéztem a filmet és ajánlom mindenkinek aki szereti a bulizós, esküvőszervezős, vidám, dinamikus és fiatalos "vasárnap délutáni" filmeket. És akkor íme a film szerintem legjobb dala.


A film garantáltan dráma mentes!
(annak mondom aki esetleg éppen idegileg gyenge időszakát élné : ) mint. pl én :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése