2012. május 7., hétfő

Devdas I.rész - Silsila Ye Chaahat Ka

DEVDAS -Bollywood Rómeó és Júliája.

Sokat gondolkoztam rajta, hogy akárhányszor a szemem és fülem elé került a Devdas című film bármelyik dala vagy maga a film, hogy hogy eddig még nem haláloztam el a gyönyörtől a nézése közben. Ez azon kevés dolgok egyike az életemben ami közben olyan érzésem van, hogy szivárványt tudnék hányni (mint a tumblin :D ), a szívem és lelkem majd szét szakad mert nem tudja befogadni ezt az elképesztő mennyiségű és minőségű gyönyört amit a film ad. Még szavakba önteni is nehéz az érzést... Aztán megint látni akarod, és megint és megint! Újra és újra! Amikor elhatározod, hogy este meg fogod nézni a gyomrod görcsbe rándul. Alig várod, hogy este legyen és mikor elindítod a lélegzeted is eláll 3 órán keresztül. Amikor vége lesz egyszerűen széttép az érzés, hogy hogy a "k*rva****f*szába" lehet ekkora b*szott jó filmet csinálni???? ...és minden kezdődik újra...megint látni akarod. Ekkor már kész, vége... örökké a rabjává válsz és nem tudsz szabadulni.
A világon nem született még egy ilyen film.

Szóval üdvözöllek benneteket a Devdas világában. Elhatároztam, hogy egy elég terjedelmes sorozatot fogok indítani a filmnek. Már régen megfogant a fejemben ez a gondolat, de nem éreztem magamat késznek rá. Annyira nagy alázattal és tisztelettel viseltetek a film iránt, hogy a legjobbat akarom visszaadni belőle. ...és bár ezernyi szó helyett többet érne ha fognátok magatokat és rávennétek magatokat, hogy az ülőgumótokon maradtok 3 órán át és megtapasztaljátok a csodát. Félek erre kevesen fognak rávetemedni, DE! ezért vagyok én itt, ezt tekintem feladatomnak. Hátha megjön hozzá a kedvetek. A sorozat kicsit sem lesz rövid, hiszen igyekszem majd minden dalt részletesen bemutatni.

Ha megkérdeznénk 10 bollywoodi filmekben jártas embert, hogy melyek a legkedvesebb filmek számukra az elmúlt 10-15 évből akkor teljességgel biztos vagyok benne, hogy a tízből 8-nak ott szerepelne a top3-ban a Devdas. Függetlenül attól, hogy az illető Madhuri, Aishwarya, SRK vagy éppen Salman Khan rajongó.

Tízszeres Filmfare nyertes film ami szerintem elég garancia kellene, hogy legyen mindenki számára....és akkor még nem említettem a többi szintén hatalmas és mérvadó elismeréseket.
Egyébként 2002-ben került kiadásra a film, egy 1955-ös régi Devdas feldolgozásaként.

Minden idők és az indiai filmgyártás egyik leglenyűgözőbb alkotása. Ez az igazi Bwood. Számomra legalább is, igen.
A filmmel pontosan körülbelül egy évvel ezelőtt találkoztam először, és az lett volna az első ... tudjátok .. ami elvette volna a Bollywood szüzességemet. :) Hát mit is mondhatnék? Sikerült elsőre kiválasztanom a legnehezebb darabot és fejest is ugrottam bele. Sikertelenül. A film első negyedénél kikapcsoltam a gépet. De nem hiába, hiszen semmi sem történik véletlenül, ugyebár. Így visszagondolva sem az időzítés, sem a helyszín nem volt megfelelő a nézésére. Mondhatni a film kikérte magának és úgy intézték az égiek, hogy én azt, akkor és ott nem fogom megnézni. ...és milyen igazuk lett. Legközelebb egy sokkal nyugodtabb és megfelelőbb időpontban kezdtem hozzá. Sőt, picit még felkészültebb és ráhangoltabb is voltam, hiszen akkorra már túl voltam egy jó pár Bwood filmen.


Első hallásra a színész gárda egy-két kivétellel nem is nagyon fogná meg a figyelmünket. Megmondom megint az őszintét Maúni, hogy engem például soha nem hozott, és a mai napig sem hoz nagyon lázba Aishwarya Rai neve. Pedig ha valakit, akkor őt biztosan jó pár ember "ismergeti", ha már csak a szépségkirálynői múltjára is gondolunk vissza. Aztán ott van Madhuri Dixit, akit akkor még pláne nem ismertem, de a film óta elkötelezett Dixit fan vagyok. :) Szép, elképesztően táncol és még a színészkedéshez is van tehetsége ... ez azért már valami, nem? :D

A történetet természetesen picit felületesebben fogjuk érinteni, ám a videókkal együtt haladva. Megígérem, hogy megpróbálok mindig úgy beszélni és ismertetni, hogy nem minősüljön spoilernek a dolog. Bár elég nehéz lesz majd mérlegelek, hogy mit kell elmondjak és mit ne.

Nos, hát kezdjünk neki...
Paro (Aishwarya Rai) és Devdas (Shahrukh Khan) gyerekkorukban a legjobb barátok voltak, és menthetetlenül szerelmesek. Persze csak amolyan gyerekkori ártatlan szerelem volt az. Egy nap azonban Devdas elutazott Londonba, hogy tanulhasson és felépítse a karrierjét. Paro, szerelme jelképeként meggyújtott egy lámpást, amit Devdas elutazásának napjától kezdve sosem hagyott kialudni. Őrizte hosszú éveken át, míg nem elérkezett a nap.... Devdas hazalátogat!
Ídőközben Paro felnőtt nővé cseperedett és szerelmének ereje ez idő alatt cseppet sem enyhült Devdas iránt, sőt. A lámpás pedig még mindig égett és égni is fog, míg ily mély érzelmeket táplál gyermekkori szerelme iránt.


Silsila Ye Chaahat Ka - Nem hagytam kialudni 
(kérlek ne kövezzetek meg ha nem az a pontos fordítás, de szerintem az! :D )

Ezennel pedig felhívnám a figyelmet, ami minden videóban felfedezhető lesz:
A gyönyörű, misztikus környezet és helyszínek, a fények, a ruhák, a tánc, az arcjátékok és persze természetesen a ZENE!
A dalt Shreya Ghoshal énekli, akinek tehetsége megint csak a csillagokba száll és tovább.

Meg arra is felhívnám a figyelmet, hogy HD-ben szebb az élet!


folyt köv.

1 megjegyzés: